Csíkos Cukkini Blog

Természetes életmód, kertészkedés, egészséges receptek, tanyasi élet

Közösségi kert

Csatlakozz hozzánk Facebookon!

myTaste.hu

Friss topikok

Ajánlott oldalak

Állandó oldalak

Dagasztás nélküli kenyér jénaiban

2014.08.05. 11:52 Csíkoscukkini

Hát ennek is el kellett jönnie. Sokáig nem akartam lemondani a klasszikus kenyér receptemről, mondván, hogy az bevált. Az egyik szomszédunk folyton ilyen dagasztás nélküli kenyereket sütött, és ameddig én mindig tettem fehér lisztet is a tésztába, ő csak teljes kiőrlésű búza és rozslisztből sütötte. Megkóstoltam egyszer a híres dagasztás nélküli kenyeret, és pirítósként, kis vajjal és paradicsommal, nagyon nagyon finom. Így történt hogy elhatároztam, hogy kipróbálom én is, és nagyon bevált.

Nagyon egyszerű a recept:

  • 50 dkg teljes kiőrlésű liszt (lehet búza és rozs vegyesen, de ne legyen benne túl sok rozs)
  • 4 dl langyos víz
  • 1 kiskanál só
  • 1 kiskanál élesztő

P1060211_Fotor_Collage_Fotor.jpg

Tetszőlegesen lehet beletenni magokat, fűszereket. Én ebbe most tettem szezám, napraforgó és lenmagot, mákot, és egy kis őrölt köményt és koriandert. Számomra ettől lesz valaminek „teljes kiőrlésű” íze.

A száraz dolgokat egy nagy tálba kimérjük, összekeverjük, és fokozatosan adagoljuk hozzá a vizet. Amikor már nincsenek benne száraz részek akkor jó. Konyharuhával letakarjuk, és hagyjuk 12 órát kelni, ezalatt elszaporodik benne az élesztő. Érdemes reggel vagy este bekeverni. Ha igazán csicsás kenyeret szeretnénk, keresztbe vágjuk be, és lisztezzük meg a tetejét.

A 12 óra leteltével 220 °C-ra állítjuk a sütőt és a jénaival együtt előmelegítjük. Mikor felmelegedett, óvatosan a jénaiba kanalazzuk a tésztát, és lefedve 50 percig sütjük. 50 perc elteltével levesszük a jénai tetejét, levesszük a hőfokot 200 °C-ra és még sütjük 10 percet. Miután megsült kioperáljuk a jénaiból, konyharuhával letakarjuk, és deszkán hagyjuk kihűlni.

Ha kicsit nedves marad a közepe, pirítósként akkor is nagyon finom lesz!

4 komment

Címkék: kenyér sütés

A bejegyzés trackback címe:

https://csikoscukkini.blog.hu/api/trackback/id/tr66575011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olgis 2020.02.29. 16:00:37

Jó lenne a belsejét is látni. Én kovásszal sütök, és igencsak kell a dagasztás, úgy nyúlnak meg a sikér szálak rendesen! Nem nagy munka a dagasztás, megéri , pláne van gépünk hozzá.

Csíkoscukkini · http:/csikoscukkini 2020.03.02. 14:18:48

@Olgis: Nagyon régen csináltam ilyen kenyeret utoljára, de úgy emlékszem rendben volt belülről. Klasszikus élesztős kenyér kinézete volt, nem úgy nézett ki mint a kovászos kenyerek. Azóta én is átszoktam a kovászos kenyérre, amit még nem tanultam meg, így venni szoktam. Én nem vagyok a gépi dagasztás híve, szeretem kézzel csinálni. A kovászom viszont nem akar sikerülni...

Olgis 2020.03.02. 15:36:01

Sándorné Maklári <rolvisa@gmail.com>
15:30 (2 perccel ezelőtt)
címzett: Blog.hu

Most volt egy kovászos online tanfolyamunk a Nagymám kosvásza csoportban. Van róla Pdf fájlban leírás, minden napi teendőkről. Gyere a csoportunkba, megtanulod és biztos a siker.Ez egy madre kovász,25 napig készül, de nincs minden nap teendő vele.Bátran fogj hozzá.Szívesen segítünk, ha elakadsz, nagyon jó kis csoport, sok a segítő,tapasztalt kovászos. Egy éve madréval sütök, hetente kenyeret.Üdv, Olgis.
A csoportunk linkje.
www.facebook.com/groups/654135888358918/

Csíkoscukkini · http:/csikoscukkini 2020.03.04. 20:42:24

@Olgis: köszönöm a meghívást, már csatlakoztam is! :)
süti beállítások módosítása